Köpvillkor

Köpvillkor

Enheten säljs med 6 månaders garanti om inget annat anges. Garantin täcker enhetens funktioner. Garantin gäller inte vid fuktskada eller yttre påverkan, t.ex. tappskada eller ingrepp.
Batterihälsan på begagnade iOS-enheter är alltid minst 85% vid leverans om inget annat anges.
Vi skickar alla beställningar enligt leveranstid som anges far varje produkt. Fraktkostnaden är individuell för varje enhet beroende på storlek och börjar från 39 kr. Frakten tar normalt sett 1-3 arbetsdag efter vi lämnar det till postombud.

Ångerrätt/Öppetköp/Byten

När du handlar varor på mobilfastfix.se webköppen omfattas du alltid av ångerrätt på 14 dagar enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp/byta genom att meddela detta inom 14 dagar från det att du eller din ombud mottagit den beställda varan (ångerfristen). Kontakt sker via e-post:  info@mobilfastfix.se. Vår ångerrätt/öppetköp/byten gäller inte för följande typer av varor och tjänster:

Genom att du accepterar våra villkor samtycker du till att ångerrätten/öppetköp/byten inte gäller för digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium. I samband med beställning av vara för vilken ångerrätt/öppetköp/byten inte gäller får du tydlig information om detta. Om en vara har förseglats får du inte bryta förseglingen om du vill kunna utöva din ångerrätt/öppetköp/byten. Rätten att ångra/byta sig upphör alltså när du bryter förseglingen. Med försegling avses även teknisk plombering (exempelvis serienummer). Vid utövande av ångerrätten/öppetköpet/byten betalar du returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att du har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar från det datum meddelande om utövande av ångerrätt/öppetköp/byten lämnades till oss. Varan ska skickas väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Returer ska göras till oss enligt de metoder och anvisningar som anges på vår webbplats. Ibland kan vi erbjuda fri retur för vissa varor. Om fri retur gäller framgår det av den aktuella varusidan på vår webbplats. Vid ångerätt/öppetköp/byten betalar vi tillbaka det belopp som du betalat för varan, exklusive leveranskostnader. På det belopp som ska återbetalas har vi rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Reklamation

Vid reklamation står vi, Mobil Fast Fix, för returfrakten. När vi mottagit informationen om din godkänd reklamation skickar vi dig en returfraktsedel som du kan skriva ut och använda för att skicka tillbaka produkten till oss. När vi har mottagit produkten genomgår vi noggrant testning och undersökning av den. Observera att om du behöver reklamera en reservdel som du har köpt för en reparation som du har utfört själv, måste du skicka in dokumentation som visar hur reparationen utfördes. Vi behöver gå igenom denna dokumentation, som bör inkludera både text och bilder, innan vi kan fatta beslut om produkten har skadats under reparationen eller om det är ett fabriksfel. Om det är ett fabriksfel har du rätt till full ersättning eller en ny produkt. Om produkten har skadats eller felhanterats under reparationen kommer vi inte att kunna ersätta den.

Återbetalning

Vi återbetalar beloppet när vi har tagit emot och kontrollerad varan, dock senast inom 7 dagar från datum vi tog emot varan. Återbetalningen kommer att ske till kunden via det betalningsalternativ som kunden valde vid sitt köp, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning. Vid ångerätt/öppetköp/byten av en vara med statusen ”Ny i kartong” gäller ett avdrag på mellanskillnaden mellan ”Ny i kartong” och ”Klass A”. Detta gäller endast för varor sålda med statusen ”Ny i kartong”. Om kartongen är oöppnad och varan orörd sker ingen avdrag. Samma om varan inte hämtas från postombudet.

Leverans

Normalt levereras varor som finns i lager inom det antal arbetsdagar som anges på webbplatsen. Om inget annat avtalats (till exempel vid beställning av varor som inte finns i lager) kommer leveransen att ske senast inom 30 arbetsdagar från det att Mobil Fast Fix skriftligen har bekräftat din beställning genom en orderbekräftelse. Förväntad leveranstid finns på den specifika produktsidan på mobilfastfix.se. Om det uppstår förseningar i leveransen kommer Mobil Fast Fix att meddela dig och fortsätta att övervaka din beställning. Om leveransen tar mer än 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som kund, har du rätt att avbryta köpet om inget annat avtalats. Om du behöver hämta ut paketet måste detta göras inom den tid som anges i aviseringen. Normalt ska paket hämtas ut personligen med giltig legitimation. Avisering kan ske via e-post, vanlig post och om du har angett ditt mobilnummer, även via telefonsamtal eller SMS. Observera att obeställda paket inte omfattas av ångerrätten eller fria returer.