Försäljningsvillkor för kund
Följande försäljningsvillkor är tillämpliga när du väljer att sälja din mobiltelefon till Mobil Fast Fix via deras webbplats.
Var vänlig och granska noga dessa villkor innan du genomför försäljningen till Mobil Fast Fix. Genom att fylla i försäljnings formuläret och sälja din telefon till Mobil Fast Fix, accepterar du dessa villkor. Mobil Fast Fix förbehåller sig rätten att godkänna eller avslå försäljningen efter eget gottfinnande.
Terminologi:
”Mobil Fast Fix” refererar till Mobil Fast Fix AB.
”Mobil Fast Fix anläggning” refererar till den aktuella Mobil Fast Fix lokalen där du instrueras att skicka din telefon (för närvarande i Köping).
”Du” hänvisar till säljaren av telefonen.
”Telefon” beskriver den mobiltelefon som du säljer till Mobil Fast Fix.
”Villkor” refererar till Mobil Fast Fix försäljningsvillkor.
”Betalning” är det belopp du mottar från Mobil Fast Fix för den sålda telefonen.
”Dag” definierar en arbetsdag. Veckoslut och helgdagar räknas inte som arbetsdagar.
”Paket” är den förpackning som du skickar till Mobil Fast Fix, innehållande den telefon som säljs till dem.
”Bankuppgifter” hänvisar till de bankuppgifter som du tillhandahåller Mobil Fast Fix för betalningen.
”FMI” representerar funktionen ”Hitta min iPhone” på iPhone-enheter.
”IMEI” betecknar den internationella identiteten för mobiltelefoner.
Säljaren:
Genom att sälja din telefon till Mobil Fast Fix och godkänna dessa villkor intygar du att du är en privatperson bosatt i Sverige och har juridisk rätt att ingå ett bindande avtal.
Du är skyldig att tillhandahålla fullständiga kontaktuppgifter, inklusive namn, fakturerings- och leveransadress, ett giltigt telefonnummer och en giltig e-postadress. Mobil Fast Fix förbehåller sig rätten att begära ytterligare information från dig för betalningsändamål via deras banktjänst, såsom födelsedatum, födelseort och nationalitet/medborgarskap. Det är ditt ansvar att se till att de uppgifter du tillhandahåller är korrekta och du ansvarar för eventuella kostnader som uppstår om du tillhandahåller felaktiga kontakt- och bankuppgifter.
Om de begärda uppgifterna inte tillhandahålls inom 14 dagar kommer telefonen att returneras till dig och du debiteras för fraktkostnaderna.
Genom att sälja din telefon till Mobil Fast Fix intygar du att du är dess lagliga ägare, att du har använt telefonen och att du har fullständig rätt att sälja och ta emot betalning för den.
Du intygar också att du har uppnått den lagstadgade åldern för att sälja och ta emot betalning för telefonen. Om du inte har uppnått den åldern måste du ha tillstånd från dina föräldrar eller vårdnadshavare för att sälja telefonen till Mobil Fast Fix.
Genom att sälja telefonen till Mobil Fast Fix ger du dem rätten att undersöka telefonen med avseende på eventuella saknade delar och/eller skador. Detta kan innebära att Mobil Fast Fix fysiskt öppnar telefonen.
Kunduppgifter lagras i Mobil Fast Fixs kundregister och används för att administrera och hantera kundrelationer. Mer information om behandlingen av personuppgifter finns i Mobil Fast Fixs integritetspolicy.
Försäljningsvillkor:
Försäljningsorder är giltiga i högst 14 dagar från det datum de skickas. Därefter förbehåller sig Mobil Fast Fix rätten att uppdatera priset efter eget gottfinnande.
När Mobil Fast Fix har mottagit din mobil och inspekterat den kan de uppdatera priserbjudandet baserat på dess skick och för att återspegla värdet vid tidpunkten för inspektionen. Du kommer att ombedjas att godkänna det slutgiltiga priserbjudandet, eller så kan du välja att få tillbaka din mobil utan kostnad.
Mobil Fast Fix förbehåller sig rätten att begära ytterligare information om telefonens ägande och dokumentation som styrker din identitet. De förbehåller sig också rätten att neka transaktionen när som helst, särskilt om de upptäcker misstänkta aktiviteter eller bedrägerier.
När Mobil Fast Fix har mottagit ditt paket och det slutgiltiga priserbjudandet har accepterats, överförs ägandeskapet av mobilen till dem. Du kan dock avbryta försäljningen när som helst innan du skickar telefonen till Mobil Fast Fix.
Du ansvarar för alla försäljningsorder som läggs på Mobil Fast Fixs webbplats och för alla försändelser som skickas med deras fraktetikett tills paketet har levererats till deras anläggning. Du har rätt att välja en annan fraktleverantör på egen risk och bekostnad, men du måste inkludera Mobil Fast Fixs fraktetikett i paketet för att identifiera din telefon.
Observera att Mobil Fast Fix använder olika fraktleverantörer på olika platser, vilket innebär att försäkringsvillkoren kan variera. Mer information om detta finns på Mobil Fast Fixs webbplats.
När Mobil Fast Fix har mottagit paketet och accepterat din telefon för inköp, behandlas betalningen. De strävar efter att betala för telefoner inom en arbetsdag från det att de mottar och godkänner din telefon. Detta kan dock förlängas om ytterligare kontroll av telefonen krävs.
Om telefonen inte uppfyller Mobil Fast Fixs villkor eller om du inte accepterar det slutgiltiga priset kommer telefonen att returneras till dig inom 14 dagar från det att de mottog den. Om du inte svarar på deras meddelande om det slutgiltiga priset inom 14 dagar betraktas försäljningen som avbruten och telefonen returneras till dig.
Betalningen skickas till ditt bankkonto via banköverföring. Mobil Fast Fix ansvarar inte för eventuella avgifter som din bank kan ta ut för denna överföring.
Du ansvarar för att tillhandahålla korrekta bankuppgifter för att få betalningen. Om betalningen misslyckas på grund av felaktiga bankuppgifter eller av annan anledning utanför Mobil Fast Fixs kontroll, ansvarar du för eventuella avgifter eller förluster som uppstår.
Mobil Fast Fix förbehåller sig rätten att avbryta transaktionen när som helst utan förklaring.
Mobil Fast Fix ansvarar inte för några förluster som uppstår under transporten av telefonen från dig till deras anläggning. Du ansvarar för att säkra paketet ordentligt och för att se till att det når Mobil Fast Fix-anläggningen i gott skick.
Garanti och friskrivning:
Mobil Fast Fix förbehåller sig rätten att avbryta försäljningen när som helst om telefonen inte uppfyller deras kvalitetskrav. Om detta inträffar, returneras telefonen till dig på Mobil Fast Fixs bekostnad.
Mobil Fast Fix garanterar att telefonen endast används för försäljningssyfte och inte skickas vidare till tredje part. Telefonen kommer att raderas och fabriksåterställas innan den säljs igen.
Vi rekommenderar att du säkerhetskopierar och raderar all personlig information från din telefon innan du skickar den till Mobil Fast Fix. Du kan hitta mer information om hur du raderar din iPhone på Apples, Samsungs, googles… webbplatser.
Mobil Fast Fix ansvarar inte för några förluster som uppstår på grund av eventuell stöld, förlust, skada eller skadlig användning av telefonen efter det att den har sålts till dem.
Du ansvarar för att säkra paketet ordentligt och för att se till att det når Mobil Fast Fix-anläggningen i gott skick.
Tvistlösning och lagval:
Dessa försäljningsvillkor ska tolkas och tillämpas i enlighet med svensk lag. Tvister som uppstår i samband med försäljningen av din telefon till Mobil Fast Fix ska uteslutande avgöras av de svenska domstolarna.